سئو محتوا برای ویدیوها
سئوی ویدیو چیست؟ آموزش بهینهسازی ویدیو در سایت
این موضوع برای متخصصان سئو، طراحان سایت، صاحبان کسب و کارها، تولید کنندگان محتوا و هر فردی که در زمینه گوگل و سایت فعالیت میکند، ضرورت دارد و باید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست بیاورند. در ادامه، انواع کلمات کلیدی را به شما معرفی میکنیم و توضیح میدهیم که از لحاظ هدف کاربر و طول کلمه، این کلیدواژهها چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند و بهتر است که از کدام یک استفاده کنید. نوشتن نام لاتین برای تصاویر و ویدیوها یکی از تکنیکهایی است که ممکن است در ابتدا نادیده گرفته شود، اما تاثیر زیادی در سئو و قابلیت ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو دارد. نام لاتین برای فایلها، به ویژه در مواقعی که سایت شما برای جمهوری بینالمللی طراحی شده است، میتواند کمک کند تا موتورهای جستجو محتوای شما را بهتر فهمیده و ایندکس کنند. استفاده هوشمندانه از تگهای Alt میتواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجوهای تصویری و ویدیویی بهتر دیده شوید و حتی میتواند به بهبود رتبه کلی سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.
تام نت یا کاور ویدئو آن چیزی است که جستجوگر هنگام ایندکس شدن ویدیوی شما مشاهده می کند، بنابراین نقش مهمی در کلیک کردن افراد دارد. در سئو ویدیو کاور خیلی مهم است پس برای ویدئوهای خودتان حتماً یک کاور جذاب، زیبا، مرتیط و مناسب تولید کنید. شما با نوشتن یک متن حدوداً ۲۰۰ کاراکتری در قسمت کپشن و قرار دادن لینک مقاله مرتبط سایت خودتان در این قسمت، می توانید به موتورهای جستجو بفهمانید که ویدیوی شما درباره چیست. با این کار می توانید درک آنها را از موضوع ویدئوی خودتان عمیق تر سازید. در حالت ایده آل با یک استراتژی خوب سئو، محتوای شما در موتور جستجو رتبه بالایی کسب کرده و به کاربران اجازه می دهد که وبسایت شما را به راحتی پیدا کنند. بهطور معمول، ممکن است چند روز زمان ببرد تا ویدئوهای شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند.
سئو فیلم یا حتی سئو ویدیو در وردپرس با سئو برای موتورهای جست و جو متفاوت است. یوتیوب که دومین موتور جست و جو پرکاربرد پس از گوگل است نیز قوانین جست و جو، کلمات کلیدی و اهداف خودش را دارد. شما با لینک کردن ویدیو های وب سایت خود از طریق یوتیوب قادر به افزایش رتبه وب سایتتان خواهید بود. در تمام رسانههای اجتماعی فضای مجازی، هشتگ به کاربران کمک میکند تا محتوای دلخواهشان را سریعتر پیدا کنند. یوتیوب هم از این موضوع غافل نیست و شما میتوانید با اضافه کردن هشتگ به توضیحات و عنوان ویدیو، به کاربران کمک کنید ویدیوی شما را زودتر پیدا کنند. همچنین، تشویق کاربران به اشتراکگذاری ویدیوها، میتواند تعامل را افزایش دهد و بهبود سئو را تسهیل کند.
علاوه بر این، رتبهبندی ویدیوها در یوتیوب یک عنصر کلیدی در استراتژی بازاریابی درونگرای شماست، حتی اگه اینطور به نظر نرسه. تا همین یک دهه پیش، بازاریابی ویدیویی درونگرا یک ایده کاملاً جدید بود. ریز عکسها یا thumbnail یک ویدئو، بخش مهمی از هر استراتژی سئوی ویدیویی هستند. آنها اولین چیزی هستند که بینندگان بالقوه وقتی با ویدیوی ما در نتایج جستجو مواجه می شوند می بینند و می توانند عامل مهمی در تصمیم گیری برای کلیک کردن و تماشا کردن باشند یا خیر. برای انجام این کار، باید بدانیم که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و از چه عواملی برای رتبه بندی ویدیوها استفاده می کنند.
تحلیلگر کسب و کار با تخصص در تجزیه و تحلیل دادهها و فرایندها، به بهبود عمل ... سلام آقای رزاقیخوشحالیم از اینکه مقاله براتون کاربردی بوده.دربارهٔ گلهمندیتون هم باید بگیم البته که ایشون روسری سرشونه ولی این تصمیم شخصی هر کسیه و ما اجازهٔ دخالت به خودمون نمیدیم. به یاد داشته باشید که YouTube میتواند آنچه شما در ویدیوی خود میگویید را درک کند. اگر میپرسید دیجیتال مارکتینگ چیست، ما راهکارهای عملی برای رشد آنلاین کسبوکار شما را ارائه میدهیم. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری.
عنوان ویدئو بهتر است کمتر از ۵ کلمه نباشد و کلمات کلیدی ابتدای عنوان قرار بگیرند. اما اگر محتوای ویدیویی شما به صورت سفارشی و اختصاصی در موضوعات خاص تولید شدهاند حتما آنها را در سایت خودتان قرار دهید و نکات بهینهسازی ویدیو را در نظر بگیرید. به خصوص که در چند سال اخیر که ارزش محتوا های ویدیویی در فضای مجازی و به خصوص در وبسایت ها چند برابر شده است. اگر ما در محتوای خود از ویدیو استفاده میکنیم باید به اصول سئوی محتوا پایبند باسیم و ةآ را در ویدیوها نیز رعایت کنیم. مخاطبان هدف در هر استراتژی محتوایی اهمیت ویژه ای دارند به خصوص در مورد محتوای ویدیویی که به سرعت محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
این تگها در مواقعی که تصویر یا ویدیو بارگذاری نمیشود برای کاربران که با مشکلات بصری و نمایش تصویر روبرو میشوند مفید است. در روزگار دیجیتالی امروز که جستجوهای تصویری، ویدیویی و حتی صوتی رو به افزایش هستند، نادیده گرفتن سئو برای این نوع محتواها میتواند یک اشتباه بزرگ باشد. به خصوص با توجه به آپدیتهای جدید گوگل در موتور جستجو، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. یکی از اصول پایهای سئو این است که باید استراتژی محتوایی خود را با توجه به اولویتهای الگوریتم موتور جستجو، در این مورد گوگل، هماهنگ کنید. این نکته به ویژگیهای محتوای بصری مانند تصاویر و ویدیوها نیز کاملا اطلاق میشود. اگر به نتایج جستجو در گوگل دقت کنید، متوجه میشوید که صفحاتی که حاوی تصاویر و ویدیوهای بهینهسازی شده هستند، معمولا در رتبههای بالاتر قرار میگیرند.
یعنی شما به گوگل میگید که این صفحه یه منبع اصلی برای این موضوعه و محتوای کوچکتر و جزئیتر هم از این منبع گرفته شدن. این باعث میشه سایت شما در نتایج جستجو بهتر دیده بشه و رتبه بالاتری پیدا کنه. وقتی کاربران محتوای شما را در شبکههای اجتماعی لایک یا اشتراکگذاری میکنند، نشاندهنده این است که آنها به محتوای شما اعتماد دارند و به آن ارزش میدهند. این نوع تعاملات میتواند به ایجاد اعتبار برای برند شما کمک کند و باعث جلب اعتماد بیشتر مخاطبان و موتورهای جستجو شود. اما WebM با اینکه سبکتر از MP4 است یک ویژگی منفی دارد و آن هم این است که فقط کروم و فایرفاکس از این فرمت پشتیبانی میکنند.
طبق تحقیقات انجام شده اگر ویدئو پنهان شده یا زیر پوشه قرار گرفته باشد، احتمال رتبه بندی سریع آن کاهش می یابد. بهترین راه برای افزایش ضریب خزندگی ویدئوی شما این است که آن را در مرکز صفحه قرار دهید. اما بهتر است بدانید سئو ویدیو نیز در چند سال گذشته شاهد تغییرات قابل توجهی بوده است. بنابراین ما در نگارش این مطلب تنها به دانسته های خود اکتفا نکرده و سعی کرده ایم از یک متخصص و مدرس سئو نیز کمک بگیریم. هرچقدر برچسبها بیشتر و مرتبطتر باشند، شانس دیدهشدن ویدئو در نتایج جستجو افزایش مییابد.
وقتی ویدئوی شما قبل از پلی شدن، یک کاور مناسب داشته باشد، کلیکخور تر شده و افراد اشتیاق بیشتری به دیدن آن دارند. اتفاقی که می افتد این است که این کاور باعث افزایش open rate (نرخ باز شدن) و باعث جذابیت ویدیوی شما می شود. اگر می خواهید ویدیوی شما در کانال هایی همانند تماشا، نماشا، اینستاگرام، آپارات و… دست به دست بچرخد، داشتن یک کاور جذاب و مناسب ضروری است. اگر خودتان ویدئو ندارید و برای سایت خوتان هیچ ویدئویی تولید نکرده اید، یک راهکار جالب وجود دارد. کلمه کلیدی خودتان را در گوگل سرچ کنید، روی تب ویدئو بروید و ویدئوهایی که گوگل برای شما می آورد را مشاهده کنید. ربات ها به مفهوم مرسوم و متداول نمی توانند ویدئویی را تماشا کنند ولی خبر خوب این است که هنوز هم راهی برای دیده شدن ویدئوهای شما توسط موتورهای جستجو وجود دارد.
در واقع، هدف از این نوع سئو افزایش قابلیت پیدا شدن این محتواها در نتایج جستجو و در نتیجه، افزایش ترافیک به وبسایت یا صفحه مرتبط است. این افزونه به شما اطمینان میدهد که ویدیوهای سایت در بخش Videos نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند. با توجه به رشد روزافزون محتوای ویدیویی و علاقه کاربران به این نوع محتوا، Yoast Video SEO ابزاری است که میتواند شما را در این مسیر پیش بیندازد. به زبان ساده، سئو ویدئو یعنی بهینهسازی محتوای ویدیویی شما برای افزایش بازدید از طریق نتایج ارگانیک موتورهای جستجو. وقتی ویدیوهای شما بهدرستی بهینه شوند، موتورهای جستجو مثل گوگل میتوانند آنها را پیدا کرده و برای جستجوهای مرتبط نمایش دهند. سوشال سیگنالها، مانند لایکها، کامنتها و اشتراکگذاریها، تعامل کاربران با محتوا را نشان میدهند.
و توصیه می شود که اگر میخواهید تمام ویدیوهایتان رتبه بگیرند، برای هر ویدیو یک صفحه جداگانه بسازید. طبق تجربیات بسیاری از وبمستران و کاربران در سطع اینترنت، ویدیو هایی که دارای زیر نویس هستند و بقیه موراد مربوط به سئو ویدیو را رعایت کرده اند، تمایل بیشتری به رتبه گرفتن دارند. در این جا به ٩ روش سئو ویدیو اشاره میکنیم، این روش ها تجربه شده و کاملا مفید هستند. البته هر سازمان یا سایتی بسته به استتراتژی که برای خودش دارد، ممکن است این روش ها را مورد پسندش نباشد. در چند سال گذشته ، بازاریابی ویدئویی محبوبیت بیشتری در مشاغل کسب کرده است. الان بیشتر بازاریابان اینترنتی و محتوایی به سبک ویدیو مارکتینگ روی آورده اند.
تگها باید شامل کلمات کلیدی مرتبط با محتوای ویدیو باشند و کمک کنند تا ویدیو شما در جستجوها بهتر دیده شود. دستهبندیها نیز به مرتبسازی ویدیوهای شما کمک میکنند و میتوانند تأثیر مستقیمی بر روی مدت زمان تماشای ویدیو و نرخ تعامل داشته باشند. برای استفاده مؤثر از این ویژگیها، ابتدا ویدیوهای مشابه را شناسایی کرده تا ببینید در چه دستهبندیهایی قرار دارند. با انتخاب درست تگها و دستهبندیها، شما به بهبود تاثیر ویدیو در سئو و افزایش دسترسی مخاطبان به محتوای ارزشمندی که تولید کردهاید، کمک میکنید. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و توضیحات ویدیو یکی از اصول مهم در سئو ویدیویی است. این کلمات باید با محتوای ویدیو مرتبط باشند و عباراتی را شامل شوند که کاربران در جستجوهای خود از آنها استفاده میکنند.
محتوای ستونی نه تنها برای مخاطبها مفیده، بلکه برای سئو (SEO) هم خیلی کمککنندهست. چون گوگل محتوای جامع و مفصل رو خیلی بیشتر از محتوای سطحی میپسنده و اونها رو به عنوان منابع معتبر شناسایی میکنه. این یعنی هرچقدر محتوای تو مفصلتر و کاملتر باشه، شانس این که تو بتونی در نتایج جستجو بالاتر بیای بیشتر میشه. یعنی با یه محتوای ستونی خوب، هم به مخاطبهات خدمت میکنی، هم از نظر سئو برتری پیدا میکنی. Keyhole یک ابزار مخصوص برای ردیابی هشتگها و کلمات کلیدی است که عملکرد محتوا در شبکههای اجتماعی را آنالیز میکند.
جاشوا یوبرگنگ، مدیر Digital Darts، میگه که تصویر بندانگشتی ویدیو اولین چیزیه که بینندهها در یوتیوب و نتایج جستجو میبینن. وقتی کاربر عبارتی رو جستجو میکنه، صفحه نتایج جستجو فقط حداکثر 120 کاراکتر رو نمایش میده. بعد از اون، بینندهها باید روی “نمایش بیشتر” کلیک کنن تا توضیحات کامل رو ببینن. مثلاً این ویدیو عنوانش “جایگاهسازی برند” هست، که همون کلمه کلیدی هدف ویدیو هم هست. پیگیری معیارهایی که با اهدافت همسو هستن کمک میکنه یاد بگیری چطور مخاطبت رو رشد میدی.
اما خبر خوب این است که هنوز راههایی وجود دارد که ویدیوهای شما توسط موتورهای جستجو دیده شوند. افزایش بازدید سایت باعث میشود که در میان رقبا در موتور جستجوی گوگل، سایت شما در نتایج اولیه نمایش داده شود. با انجام این کار، زمانی که افراد درباره موضوعات حوزه کسب و کار شما سرچ میکنند، سایت شما در سایتهای اولیه نمایش داده میشود و احتمال این که آنها روی سایت شما کلیک کنند، بسیار بالاست. تغییر نام فایل تصویر یا ویدیو یکی از تکنیکهای ساده اما موثر در سئو است. نام پیشفرض تصاویر و ویدیوها معمولا شامل یک سری اعداد و حروف بیمعنی است که برای موتورهای جستجو قابل فهم نیست. با تغییر نام فایل به چیزی که مرتبط با محتوای آن است، شما به موتورهای جستجو کمک میکنید تا محتوای شما را بهتر درک و ایندکس کنند.
بعنوان مثال پلتفرم خارجی Wistia به طور خودکار متادیتاهای سئو (JSON-LD که سبکترین و سریعترین است) را وارد میکند که این مسئله احتمال ایندکس شدن و سئو ویدیو برای موتورهای جستجو را افزایش میدهد. بازاریابی ویدیو یا ویدیو مارکتینگ در چند سال اخیر بیشتر و بیشتر در بین مشاغل و کسب و کارهای مختلف محبوب شده است. در اواخر دهه 2000 که بازاریابان مختلف دوربینهای DSLR تهیه کردند و تولید محتوای ویدیویی کردند. این روزها به لطف پلتفرم رایگان و آنلاین مانند یوتیوب یا آپارات دیگر نیازی به مدرک فیلمبرداری و حتی وسیله تخصصی نیست. همونطور که در نکات بالا گفته شد، تصاویر بندانگشتی برای تبلیغ محتوات در نتایج جستجوی یوتیوب و تشویق کاربرها به کلیک روی ویدیوت خیلی مهم هستن.
سوشال سیگنالها (مانند لایکها، اشتراکگذاریها و کامنتها) معمولاً تأثیر غیرمستقیم بر سئو دارند. گوگل بهطور مستقیم از آنها به عنوان عامل رتبهبندی استفاده نمیکند، اما میتوانند به افزایش ترافیک سایت و تعاملات بیشتر کمک کنند. برای جلب توجه کاربران و به اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی، باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان جالب و مفید باشد. این میتواند شامل مقالات، ویدیوها، تصاویر، و اینفوگرافیکها باشد که به راحتی در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود. یعنی اگر شما ویدیوهای خود را در یوتیوب و آپارات بارگذاری کنید، گوگل علاقه بیشتری به نمایش ویدیوهای شما در نتایج جستجو پیدا میکند.
به عنوان مثال از کاربران بخواهید نظرات خود را در بخش کامنت ها با شما به اشتراک بگذارند. طرح سوالات جذاب و دعوت به تبادل نظر در مورد محتوای ویدیو می تواند کاربران را به درج نظرات و مشارکت در بحث ها ترغیب کند. آپلود ویدیو در پلتفرمهایی مثل آپارات و یوتیوب این فرصت را برای شما فراهم میکند که علاوه بر سایت خودتان فضایی برای انتشار محتوا و دیدهشدن داشته باشید و در بخش ویدیوهای مشابه، بیشتر دیده شوید. درست است که با انتشار ویدیو در سایت بکلینک بیشتری میگیرید و به سئوی سایت خود کمک میکنید ولی به دلیل حجم زیادی که ویدیوها از host اشغال میکنند باعث کندی سایت میشود. رباتها نمیتوانند ویدیو را تماشا کنند، آنها فقط میتوانند فراداده (Meta Data) متن را مانند عنوان و برچسبها مشاهده کنند. آنها نمیتوانند محتوای ویدیو را بررسی، فهرستبندی و رتبهبندی کنند.
پس به هیچ وجه از عنوان و کلمات کلیدی به عنوان طمعه برای جذب کاربر استفاده نکنید؛ در غیر این صورت گوگل ممکن است پس از مدتی سایت شما را جریمه کرده و آن را از لیست نتایج حذف کند. هیچ شرکت آنلاینی (در هر زمینه ای از تجارت) بدون داشتن یک سیستم آنالیز نمی تواند موفق شود. شما باید بدانید که مطالبتان چه مقدار بازدید داشته، چه افرادی آنها را مشاهده کردهاند و… . این حالت در یک وبسایت تولید کننده محتوای ویدیویی نیز به همین شکل است. استفاده کردن از ابزارهای موجود مانند گوگل آنالیتیکس می تواند در این راه به شما کمک کند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/